2010. július 17., szombat

Cagliari 3

Ja, az itteni reggelikrõl még nem is írtam: fenomenálisak voltak! Elõételként meggykrémes tejszínhab volt pezsgõspohárban, utána egy kris croisson. A reggeli fõfogásaként szalonnás tojásrántottát ettem sült almával, majd az ananászos-aszalt szilvás-sárgadinnyés gyümölcstálat kiegészítettem egy kis süteménnyel zárásként :)

Valamelyik internetes honlapon azt olvastam, hogy rövid buszozással gyönyörû csendes tengerpartra lehet eljutni, kb 40 km-re Cagliaritól. Kimentünk a buszvégállomásra, megvettük a retúrjegyünket Chiába; aztán vártunk az indulásra. Sajnos elég sokat kellett, mert pont lekéstünk egy buszt, a következõ pedig másfél óra múlva ment. Sebaj, addig mászkáltunk a városban. Végre elindult a busz, kezdetét vette kis kirándulásunk. Balról a tengerpartot, jobbról pedig magas hegyeket csodálhattunk szinte végig az út során. Ekkor láttuk a flamingórengeteget is, amik a part menti tavacskákban próbáltak élelmet keresni maguknak (legalábbis a fejük a vízben volt, és a többi részük kilógott). Megérkeztünk Chiába, megnéztük a hazafelé induló busz menetrendjét (ez nem is volt olyan egyszerû feladat, mert sárga színnel volt papírra nyomtatva, amit már félig elmosott az esõ...), aztán rövid tájékozódás után kisétáltunk az álomszép tengerpartra. Mivel árnyékot nem találtunk, a nap pedig nagyon tûzött, a nyaralás során most elõször béreltünk napernyõt - ez bizony nagyon jól jött, különben hamar leégtünk volna.

Búvárkodtunk mindketten egy kicsit, mármint az úszószemüveggel a víz tetején úsztunk és bámultuk közben a halakat. Volt itt mindenféle, kicsi - nagy, és szép színes állatkák is, szinte ijesztõnek tûnt, hogy ennyi mindennel szoktunk együtt fürödni máskor is. Persze a halak inkább a strand szélén, a sziklák között voltak, ahova a fürdõzõk kevésbé úsznak be.
Amígy Berni búvárkodott és napozott, Tamás felsétált a közeli bástyához, ahonnan gyönyörû kilátás nyílt a tengerre és a tengerpartra. A partszakaszon végig kis csendes strandok és sziklás részek váltakoztak.

Hazabuszoztunk, pihentünk egy kicsit, és kitaláltuk, hogy megesszük utolsó olasz pizzánkat. Mivel beülõs hely nem volt a közelben, egy take-awayban kértünk lazacos pizzát, amit a szálláson nagy lelkesen befaltunk :)