2010. július 13., kedd

Forróság-forrósáááág (Róma)

Elolvadunk..Hihetetlen milyen forróság van..és ezen semmi sem segít,->zuhi->de 2 perc múlva már megint bírhatatlan..no de ez van, ezt kell szeretnünk:)
Ideérkezésünk elég kalandos volt, ugyanis egy reptéri éjszakával kezdődött. Ez már jobban sikerült mint annó Stansted-en, ugyanis szépen megágyaztunk a földre pokrócokkal, párnákkal, mindennel amivel kell..Jó is lett volna, ha épp elszundikálásunkkor a rendőrök nem rugdossák fel a népet, mert átküldtek minket az indulási oldalra, ahol pedig már nem engedélyezték a szunyókálást..szóval nagyjából 2 óra pihengetés után érkeztünk meg a forró Rómába.

A repülőről hihetetlen kilátás nyílt a városra:)
Megkerestük a szállást, majd szörnyülködve néztük, hogy mit is találtunk (tegyem hozzá ekkor már 28 órája nem fürödtünk a 100°C-ban...és nem aludtunk..kellemes élmény volt). Le sem fotóztam, egyszerűen annyira borzalmas volt..Egy öreg férfi fogadott minket, eddig még nem is volt baj, az épület folyosója is elég bizalomgerjesztő volt. Aztán megláttam a nyitott ajtót, ahol egy kiskutya szaladgált..félreértés ne essék, szeretem a kis kutyákat..a kertben..nem a lakásban..gondoltam ez a recepció vagy mi..denemááám. Volt egy szobácska, közvetlenül a pult mögött..majd ha a szobából ki megy az ember (még mindig a pult mellett) eljut a fürdőnek nem nevezhető lyukba, aminek se ajtaja se semmi, a wc szétesve, a zuhanyzó hányás (még T szerint is, pedig akkor már tényleg durva valami)...szóval ücsörögtünk az ágyon elmélkedve a jövőről...(ja azt eddig nem mondtam, hogy természetesen előre ki kellett fizetni..)úgy döntöttünk, hogy muszáj zuhizni akármilyen szörnyű is, mert már annyira ragadtunk, hogy eladhadtak volna minket ragasztóként:) szóval zuhi, cuccok a táskába vissza, ki az ajtón, és közöltük hogy bye-bye..egy éjszaka ára ugrott, de szerencsére a többit visszaadták minden probléma nélkül..
Kerestünk internet-forrást, hogy nézelődjünk újabb szállás után. Szerencsére elég hamar meg is találtuk a helyet, ahol fogyasztásért cserébe lehet intizni...szóval aranyáron ittunk két seritalt és last minute lefoglaltunk a Grand Hotel Hermitage-ban egy szobát:)

Persze ez sem ment egyszerűen, ugyanis be volt dögölve a rendszer, mint mikor ideértünk kiderült, és ők nem kaptak foglalást...elkeseredésünk szélén leültettek minket a hallba..nagyjából egy óra után, és sorozatos telefonálások közepette beindult a faxgép és megérkezett a várva-várt papír..ilyen boldog még talán sosem voltam, mint mikor fut ki a recepciós bácsi, lobogtatva a papírt, nagy boldogan OK jeleket mutogatva, hogy meg van, meeeeg vaaaan:):)
Szóval most már itt pihengetek az ágyikóban..szerencsére nem lettünk hajléktalanok..:)

Még egy kicsit bóklásztunk este a városban, elmentünk egy misére, (spanyolra..mert épp az ment), nagyon érdekes volt, szépen énekeltek:) pont olyan volt, mint Pesten a diákmise, még az egyik dal is ugyanaz volt, csak spanyolul:)

Másnap (tegnap) megnéztük a várost, (közben jól elolvadtunk:D ). A Colosseummal kezdtük(kicsit túlzásba estemn, vagy 40 képet tuti készítettem róla:) ).

Nagyon szépséges!
Aztán mindenféle izgalmakat találtunk még: Pantheon, spanyol-lépcső, Trevi-kút, színházak, múzeumok, amelyek már kívülről is csodás látvány nyújtottak. Beleszaladtunk egy esküvői fotózásba is:)
Szerencsére a nap annyira kedvezett nekünk, hogy néha felhők mögé bújt, de akkor is hihetetlen volt a forróság.. sosem hittem volna, hogy át lehet izzadni a hátizsákom pántját..jelentem sikerült!:) Szóval egész nap vedeltük a vizet, mázli, hogy viszonylag sok helyen, főleg a nagy látványosságoknál jéghideg vízű kútból lehet enyhíteni szomjúnkat, meg lemosni éppen megfőtt fejünket:)
Ja, beleégett a zsák a hátamba..remek szép:) És a fejem is foszlik, a hajam alatt, gusztusos..:D:D de ez még bergamoi maradvány, mert azóta beszereztünk egy kalapot és le sem veszem egész nap..na jó, most épp nincs rajtam, mert a szobiban vagyunk.
Róma tényleg csodálatos, mindenki nézze meg, de még véletlenül sem júliusban. Kivéve, ha bírja a 100000°C-ot..

Délután pedig kiugrottunk a strandra. Röpke 1 óra tömegközlekedés után megtaláltuk. Már alig vártuk, hogy belecsobbanhassunk a hűs habokba, futottunk is a vízhez. Beleléptünk...a víz MELEG volt:D:D szinte csalódással csobbantunk, de akkor is jól esett. Plusz a zuhanyzónál jeges volt a víz:) Nagyon kellemesen felfrissültünk..
Próbáltunk később vacsorát keresni, hát ez nem nagyon jött össze, szóval kétszersültet majsziztunk..ettünk már ennél jobbat is..

Ma pedig megyünk megnézzük a Vatikánt:) már alig várom, biztos ez is nagyon szép lesz!
Reméljük ma is lesz pár felhő, hogy ne kapjunk agylágyulást..bár ahogy kinézek, nem sok jóval kecsegtet az ég..de hátha..
Zárom is soraimat!

puuusssz: B.

ui: mindenki nagyon hiányzik, már mindenkivel álmodtam is:) (a családdal az esküvőt éltük újra, Niki, Andris, Bálint-> Ti is minden napos szereplők vagytok, majd ha hazamegyünk, mindenképpen össze kell futikálnunk. Ettike, Márti! Veletek is:) Meg mindenkivel! )
uui: T írásaiban tuti lesz kép arról, ahogy épp itt pötyögök, mert már teljes portfóliót készített rólam:D:D na most meg azt fotózza amit épp írok:)

Hamarosan fényképekkel is kiegészítjük a bejegyzést!

1. Gondolatban mi is veletek vagyunk, a forróság viszont valóságos errefelé is. Várjuk a képeket, vagyis minden apró információt, amit sikerül elcseppenteni :-)))

2. Látom ám:D (megjegyzést:) ) Jó volt ma beszélni!:) Örülök, hogy láthattalak Titeket!