2010. július 11., vasárnap

Róma 1

Mi más is fogadhatott volna Rómába érve, mint a hatalmas nagy hõség? Szerencsére erre már fel voltunk készülve, mert többen mondták, hogy extrém meleg szokott erre lenni. Reptérrõl buszozás, metrózás a városba, majd buszozás a szállásra. Hamar kiderült, hogy ez utóbbi nem volt nyerõ választás: egy lakásból átalakított hostel-szerûségben próbáltak nekünk egy szobát kiadni (ez nem is lett volna gond, mert tudtuk elõre); de minden színvonalon alul volt az egész megcsinálva: pl. fürdõ / WC nem mûködött, szoba koszos volt... Persze a szállásfoglaló oldal fényképein minden jobbnak volt feltüntetve. Szóval rövid gondolkodás után arra jutottunk, hogy semmiképpen sem itt szeretnénk római éjszakáinkat töltelni, ezért közöltük a szállásadóval, hogy távozunk - az elsõ éjszaka árát megtartotta, de legalább a többit visszakaptuk. Kár érte, mert elég központi helyen lett volna. Következett az elmélkedés, hogy hogy is lesz tetõ a fejünk felett. Internetre volt szükség, amit egy közeli étteremben meg is találtunk - a méregdrága sörért cserébe ingyen volt a WiFi. Találtunk egy szimpatikus szállodát, ami ugyan jóval messzebb volt a belvárosból, de mindenképp megérte, mert 4*-os volt a leírásuk szerint. Ez nem tudom, mit jelent pontosan, de a lényeg, hogy minden igényünket kielégítette. Ja, persze a Grand Hotel Hermitage-ba megérkezve akadt egy kis komplikáció: mivel délután foglaltam le a szállást, a reggel kinyomtatott vendéglistán még nem szerepelt a nevünk. A recepciós meg semmi áron nem akarta megérteni, hogy ne a papíron keressen minket, hanem a számítógépen. Szóval jól megvárakoztattak, telefonáltak ide-oda, de végülis sikerült fax-on lekérniük a foglalásunk adatait, és minden rendben lett. A hosszú várakozásért cserébe pedig extra jó szobát kaptunk, és londíner szállította fel a szobába a csomagjainkat :)

A nap többi részébe már csak egy mise fért bele, mert most mindenképp vasárnap akartunk templomba menni. Sikerült is könnyen, persze pont spanyol misét találtunk, de sebaj. A mise közben majdnem eldõltem, mert a reptéri éjszaka és a szálláskeresés bonyodalmai után egyikõnk sem volt túl friss; de legalább szuperjól aludtunk éjjel.