2010. július 19., hétfő

Lloret de Mar 1

A nagy meglepetést az okozta, hogy milyen turistatömeg befogadására képes ez a város. Lloret de Mar a tengerpart mentén nyúlik el, rengeteg szálloda található a tengerparton, így a központtól leginkább kiesõ szállás sem esik távol a tengerparttól. A miénk is csak néhány utcányira volt, a hostal ajtajától kb 5-10 perc volt kisétálni a kavicsos partra.

Szóval a tömeg szórakoztatására minden lehetõség megvolt: napközben a sétálóutcán ajéndékboltok tömkelege, aztán a rengeteg "supermarket", amikben lényegében tömény alkolok sorakozott csak a polcokon. Sokféle kajáldából is lehetett választani, több helyen pl. csak németül írták ki a helyi menüt, nyilván a Németországból érkezõ célközönség miatt.
Délelõtt + kora délután sétáltunk egy jót a tengerparton: a strandot elhagyva gyönyörû sziklás öblök közé keveredtünk. Nem gondoltam volna elõre, de itt is majdnem olyan kristálytiszta átlátszó volt a víz, mint néhány nappal korábban Szardínián tapasztaltuk.

A túra után megfáradtan (elég sokat kellett lépcsõzni fel és le) beültünk egy étterembe a napi menüt megkóstolni. Néhány lehetõségbõl lehetett választani, de a picérlánynak valószínûleg rossz napja volt, mert nem nagyon sikerült azt kihozni, amit kértünk (pl. tintahalkarika helyett sült csirkét kaptam elõször), de sûrû bocsánatkérések között azért megoldotta a helyzetet.

Itt is akadt azért a boltok mellett egyéb látnivaló, mi is megtekintettük a közeli templomot.

Fürödtünk egy jót a kicsit zsúfolt tengerparton, majd kis pihenés után belevetettük magunkat az éjszakai életbe: mert ugye ez egy partiváros volt. Diszkóba azért nem akartunk menni, pedig minden sarkon akadt legalább kettõ; de mászkáltunk mi is a tömeggel, és bámultuk a hatalmas koktélokat: olyat is láttunk, amit állva kellett meginni, mert a 4-5 személyes poharat nem érték fel asztalnál ülve.